(İZMİR) – CHP İzmir Milletvekili Sevda Erdan Kılıç, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na, “yılda ortalama 24 kişinin trafik kazasında hayatını kaybetmesi” nedeniyle “ölüm yolu” olarak da anılan Tire- Torbalı Karayolu’nun bölünmüş yola dönüştürülmesi için rastgele bir süreç ve projelendirme yapılıp yapılmadığını sordu.
Kılıç, 12 Haziran 2025’te Tire’de meydana gelen, Mustafa Hüseyin Barış’ın hayatını kaybettiği ve Turgay Evcimik’in ağır yaralandığı trafik kazası sonrasında, Tire-Torbalı karayolundaki 20 yıldır çözülmeyen altyapı meselelerini Uraloğlu’na sordu. Kılıç, TBMM Başkanlığına verdiği soru önergesinde, Tire-Torbalı karayolunda yılda ortalama 24 kişinin hayatını kaybettiğini belirtti.
Önergesinde, “Tire-Torbalı karayolunun, sanayi personellerinin her gün hayatlarını tehlikeye attığı bir ‘ölüm yolu’ haline geldiğini” söz ederek, şunları kaydetti:
“Bu güzergahta yılda ortalama 24 kaza meydana gelmekte ve tedbir alınmayan her geçen gün yeni canlar kaybedilmektedir. TOSBİ’de faaliyet gösteren 105 fabrikanın binlerce çalışanı da daima bir ağızdan ‘Artık yeter’ diyorlar. Son kazanın akabinde hareket yaptılar. Göz nazaran göre gelen vefatları durdurmak istediler. Zira organize sanayi emekçileri mevte değil, işe gitmek istiyorlar.”
“20 yıl boyunca lisana getirilen talepler göz arkası edilmiştir”
CHP’li Kılıç, her gün yaklaşık 2 bin 500 aracın geçtiği yolun tek şeritli olduğunu, sanayi çalışanlarının, mesaiye gitmek için her sabah canlarını ortaya koyduklarını söz ederek, kazaların yalnızca yolun tek şeritli olmasından değil, 20 yıldır göz arkası edilen altyapı meselelerinden kaynaklandığını belirtti.
Kılıç, soru önergesinde şu sözlere yer verdi:
“Sanayi emekçisinin hayatını hiçe sayan anlayışa son verilmelidir. Derhal, tek şeritli yol ikiye bölünmeli, sinyalizasyon sistemi kurulmalı, güvenlik tedbirleri alınmalı ve kontroller sıklaştırılmalıdır. Mustafa Hüseyin Barış’ın ve tüm kaybettiğimiz canların ismine bu uğraştan vazgeçmeyeceğiz. Bu yol bir daha can almamalı, sanayi personelimiz itimatla işine gidip inançla meskenine dönmelidir. Bu konunun takipçisi olacağız.”
ULaştirma Bakanı Uraloğlu’na 7 soru
CHP’li Kılıç’ın, Uraloğlu’na yönelttiği sorular şunlar:
1. Tire-Torbalı Karayolu’nun TOSBİ girişleri dahilinde bölünmüş yola dönüştürülmesi için birinci müracaatın 20 yıl evvel yapıldığı belirtilmektedir. Bakanlığınız bu başvuruyu hangi tarihte teslim almıştır? Müracaatla ilgili bugüne dek bir süreç ve projelendirme çalışması yapılmış mıdır?
2. Kelam konusu güzergahı bölünmüş yol haline getirmek yahut sinyalizasyon-aydınlatma üzere iyileştirmeler yapmak üzere bakanlığınızın yatırım programında ayrılmış ödenek var mıdır? Varsa ölçüsü nedir?
3. 2005-2025 ortasında Tire-Torbalı Karayolu’nun TOSBİ temas noktalarında meydana gelen ölümlü, yaralanmalı ve maddi hasarlı kaza sayısı kaçtır?
4. TOSBİ’deki yaklaşık 105 fabrikanın vardiyalı çalışma tertibi göz önüne alındığında, yol kapasitesinin yetersiz kaldığı istikametindeki şikayetler bakanlığınıza kaç defa iletilmiştir? Bu müracaatlara verilen karşılıklar nelerdir?
5. Bölgede ağır tonajlı araç trafiği de dahil olmak üzere günlük 2 bin 500 araç geçtiği dikkate alındığında, mevcut yolun taşıt trafiği tahlilleri ve risk değerlendirmeleri yapılmış mıdır? Yapıldıysa sonuçları nelerdir?
6. Emekçi güvenliğini teminen kısa vadede hayata geçirilmesi planlanan acil tedbirler (geçici sinyalizasyon, radar-hız denetim sistemi, yaya üst/alt geçidi vb.) var mıdır?
7. Tire Organize Sanayi Bölgesi’nin büyüme öngörüleri doğrultusunda 2030 yılına dek planlanan ulaştırma ve altyapı projeleri bulunmakta mıdır? Bulunuyorsa proje ayrıntıları, bütçesi ve bitiş tarihleri nelerdir?
More Stories
İzmir’de Dezenformasyonla Uğraş İçin İşbirliği Protokolü İmzalandı
Kuşadası’nda Traktör Devrildi, 66 Yaşındaki Bahri Şoför Hayatını Kaybetti
Aydın’da 11 Bin Öğrenciye Yetenek Taraması Yapıldı